ריצוף בריכות שחייה כמו שלא הכרתם

תוכן העניינים
ריצוף בריכות שחייה

כאשר מגיעים לרגע של הגשמת החלום והפיכת הגינה הפרטית שלנו למלון 5 כוכבים, בונים בריכת שחייה חלומית ואזור רחבה לשיזוף וברביקיו – יש הרבה דברים שצריך לקחת בחשבון. בין השיקולים השונים יהיו רמת הבטיחות של השימוש בבריכה והליכה בסביבתה. כמו כן, ריצוף בריכות שחייה בצורה כזו שיהיה בטוח, לא מחליק וגם אטום בצורה מלאה ונוחה. לבסוף נתחשב גם בעיצוב, במידות של הבריכה ואזור שפת הבריכה ועוד.

בניית בריכה מבטון בגינה:

בניית בריכה מבטון היא ככל הנראה האופציה הטובה ביותר בעיני רבים. היא לא מגיעה כתבנית מוכנה, היא דורשת חפירה לעומק ושפת הבריכה תהיה בגובה הרצפה כך שהיא תהיה גם אסתטית ונעימה. לבסוף, ניתן יהיה להתאים אותה בצורה אישית לצרכים שלנו ולרצונות שלנו, משהו שאי אפשר לעשות עם בריכה מוכנה מחומר גלם אחר. מלבד התאמת הגודל והמידות הרי שבריכה מבטון תהיה בתוך האדמה, לאחר חפירה, בצורה נוחה ונעימה יותר מאשר בריכה המונחת על הגובה. לבסוף, ניתן יהיה לבצע ריצוף מסוגים שונים, החל מבטון מוטבע, דרך אריחים קרמיים, חיפוי PVC, חיפוי שיש ועוד.

ריצוף בריכות שחייה והדילמות שנצטרך להתחשב בהן:

חלק בלתי נפרד מעבודת הבנייה והאיטום של הבנייה היא הריצוף שלה כמובן. ריצוף בריכות שחייה או ריצוף סביב בריכת שחייה דורש מאתנו להפעיל שיקול דעת בכמה מישורים וכמה פרמטרים שנרצה לקחת בחשבון בבחירת הריצוף המתאים לנו.

  • אטימות – כל ריצוף בריכות שחייה שנבחר צריך בראש ובראשונה להיות אטום. בבריכה יש מים ואם המים יחדרו את הריצוף הם יכולים לבקע את הבטון ולגרום לדליפה של מים מהבריכה. האטימות צריכה להיות מלאה ללא עיגול פינות.
  • סכנת החלקה – חשוב לבחור בריצוף מתאים שלא יהיה חלק מדי. בתוך הבריכה יש את המים המגנים עלינו ושכשהגוף שלנו במים ההחלקה היא פחות נוראית. כאשר מדובר בשטח של שפת הבריכה למשל מדובר בעניין בטיחותי מהמדרגה הראשונה, במיוחד כאשר יש ילדים בסביבה שאוהבים לרוץ ולהשתולל.
  • עיצוב – אנו רוצים לקחת בחשבון כמובן גם את העיצוב של הריצוף שכן הוא השכבה העליונה של הבריכה/הרחבה שמחוץ לבריכה ושזו תתאים ליתר העיצובים בגינה או באזור שבו אנו מקימים את הבריכה.
  • מחיר – לבסוף נרצה להתחשב במחיר כמובן. סוגים שונים של ריצוף עשויים גם לעלות במחירים משתנים. חלקם יכולים לעלות 150-200 ₪ למ"ר ואחרים יכולים להגיע גם ל400-500 שקלים למטר ואנו עוד מדברים על ריצופים סטנדרטיים ולא יוקרתיים במיוחד.

אז מה מומלץ?

כאשר אנו באים לרצף את בריכת השחייה שלנו ולאחר התחשבות בפרמטרים שרשמנו למעלה נרצה לבחור את הריצוף המתאים לנו ביותר. אריחים קרמיים בתוך הבריכה ובטון מוטבע על שפת הבריכה יכולים להיות הפתרון היפה, הטוב והיעיל ביותר. הבטון המוטבע מאפשר לנו לעצב את רחבת הבריכה כפי שאנו רוצים ומדובר גם בריצוף מחוספס שימנע החלקה. האריחים הקרמיים יעניקו לבריכה מראה יוקרתי, מהודר ויהיו נעימים למגע כאשר נרחץ בבריכה.

אנחנו כאן בשבילך